Amikor a vízi járműveknek földet kell hagyniuk
Mint tudjuk a hajók csak vízen közlekednek A hajózás ősi mesterség, ahol a járművek otthona a víz, ahol lengedezve táncolnak a hullámokon. Viszont néha ezeknek a vízi paripáknak kénytelen-kelletlen aszfalttal kell megismerkedniük, amikor szállításra kerül a sor.
Vannak olyan esetek
amikor egy hajónak szárazföldön kell utaznia Legyen szó karbantartásról, versenyről vagy éppen egy új kikötőbe történő áthelyezésről, a hajóknak és csónakoknak is szükségük van néha arra, hogy más módon, mint a hullámok hátán, haladjanak.
Tároló vagy sólyakocsi
Általában minden hajónak van tárolókocsija, ezzel lehet autómentővel szállítani A tárolókocsi, vagyis a trailer, a hajó szárazföldi ágya, amely biztonságosan tartja és óvja azt az utazás során. Az autómentő ebben az esetben válik a kapitányává, gondosan navigálva a kikötőktől a szervizekig, vagy éppen a tulajdonosok otthonáig.
A le és felvontatás csörlővel működik
Ez a mechanikus művelet megköveteli a precizitás és a tapasztalat ötvözetét, mivel a csónakok vagy hajók súlyának és méretének megfelelően kell a csörlő erejét és sebességét szabályozni.
Folyamatos odafigyelés
A szállítás minden egyes fázisában kiemelkedően fontos a részletekre való odafigyelés. A széljárás, az útviszonyok, valamint a jármű és annak terheinek állapota mind-mind olyan tényezők, amelyeket szem előtt kell tartani a biztonságos szállítás érdekében. A cél, hogy a vízi járművek szárazföldi kalandja gond nélkül záruljon, és hogy ismét a kék végtelenben találhassák meg otthonukat.